Cristiane Biazzin

Research Field: Operations & Logistics Management.

Articles: 

BIAZZIN, C.; PAIVA, E.L.; FIGUEIREDO, J. C. B. Operational Capabilities Dissemination for Sustainable Competitiveness: Towards an Integrated Framework. International Journal of Services and Operations Management (Print), v. 37, p. 1, 2020.

BIAZZIN, C.; CARVALHO, L. C. Big Data in Procurement: The Role of People Behaviour and Organization Alignment. Dimensión Empresarial, v. 17, p. 1-22, 2019.

BIAZZIN, C.; MIGUEL, P. L. S. Diversidade em Cadeias de Suprimentos. GV Executivo, v. 17, p. 49-49, 2018.

ULSON, I.; BIAZZIN, C. O Impacto do WhatsApp em Operações: Vilão ou Aliado? Gestión Joven, v. 17, p. 84-92, 2017.

BIAZZIN, C.; SOLANO-CHARRIS, E. L.; QUINTERO, J. A. J. Supply Chain and Operations Strategies for Problem-solving in Latin American Countries: An Introduction. JOSCM. Journal of Operations and Supply Chain Management, v. 10, p. 01-05, 2017.

BIAZZIN, C. Inteligência em Compras. GV Executivo, v. 16, p. 39-43, 2017.

PENA, A. M. C.; TOMASELLI, F. C.; BIAZZIN, C. Gestão de Projetos e a Ferramenta Sales and Operations Planning (S&OP): Projeto de Implementação em um Ambiente de Baixa Previsibilidade. Revista Inovação, Projetos e Tecnologias, v. 5, p. 176-192, 2017.

PATAH, L. A.; CARVALHO, M. M.; BIAZZIN, C.; FERREIRA, F. C. M.; VASCONCELLOS, L. H. R. Construindo Pontes entre o Ensino e a Prática da Gestão de Projetos. MundoPM (Curitiba), v. 1, p. 74-85, 2016.

BIAZZIN, C.; SIEGLER, J. M. B. Super Formula Case for Project Management Courses: Improving the Project Statement of Work. Operations Management Education Review, v. 10, p. 1-12, 2016.

PAIVA, E.L.; BIAZZIN, C.; SERIO, L. C.; ANDRADE, M. C. F. Is There a Bitter Flavor in Sustainability for the Sugar-Alcohol Industry? JOSCM. Journal of Operations and Supply Chain Management, v. 8, p. 46-56, 2015.

SIEGLER, J. M. B.; VILLAR, C. B.; Fernandes, A. R. Fragmentação do Conhecimento Científico em Administração: Uma Análise Crítica. RAE (Impresso) , v. 54, p. 254-267, 2014.

BIAZZIN, C.; PEREIRA, S. C. F. Os mecanismos de Socialização e a Criação de Valor no Relacionamento Cliente-fornecedor. Gestão & Produção (UFSCAR. Impresso), v. 21, p. 571-585, 2014.

SILVA, R. T. P.; VILLAR, C. B.; SIEGLER, J. M. B. Responsiveness in the Supply Chain: A Possible Decision-Driver for Location of New Subsidiaries? JOSCM. Journal of Operations and Supply Chain Management, v. 6, p. 26-41, 2013.

VILLAR, C. B. (RE)descobrindo uma História não Celebrada pela Ciência. RAE (Impresso) , v. 52, p. 272-273, 2012.

VILLAR, C. B.; PAIVA, E.L. Estratégia de Operações Internacionais: Evolução e Tendências. Revista de Administração da Unimep, v. 10, p. 1-27, 2012.

VILLAR, C. B.; COSTA, M P. A Certificação Iris: Novos Padrões de Qualidade para o Setor Metroferroviário. Revista de Negócios (Online), v. 17, p. 36-53, 2012.

SANTOS, E. A.; VILLAR, C. B. Economic Sociology and its Contribution to Operations Management Field: An Exploratory Study. Espacios (Caracas), v. 33, p. 5, 2012.

Book chapters: 

Biazzin, Cristiane. The Role of Strategic Sourcing in Global Supply Chain Competitiveness. In: Jean C. Essila. (Org.). Advances in Logistics, Operations, and Management Science. 1ed.: IGI Global, 2019, v., p. 159-180.

BIAZZIN, C. Processos de Compras. In: Claudio Mitsutani. (Org.). Compras Estratégicas - Construa Parcerias com Fornecedores e Gere Valor para seus Negócios. 1ed.São Paulo: Saraiva, 2014, v. 1, p. 151-162.

BIAZZIN, C. Organização de Compras. In: Claudio Mitsutani. (Org.). Compras Estratégicas - Construa Parcerias com Fornecedores e Gere Valor para seus Negócios. 1ed.São Paulo: Saraiva, 2014, v. 1, p. 135-150.

SAKAMOTO, A. R.; VILLAR, C. B.; MARTINS, M. E. Open Innovation and Collaborative Network in Supply Chain: The Case of Open IPTV Forum. In: Carmen de Pablos Heredero (Rey Juan Carlos University, Spain); David López Berzosa (I.E Business School, Spain). (Org.). Open Innovation in Firms and Public Administrations: Technologies for Value Creation. 1ed.Hershey, PA: IGI Global, 2011, v., p. 232-247.