Carlos Eduardo Lourenço

Research Field: Marketing Strategies

Articles: 

BARTH, N. L.; LOURENCO, CARLOS. Pensata - O P Ainda tem Valor? RAE - Revista de Administração de Empresas, v. 60, p. 235-241, 2020.

HAIR JR, J. F.; SARSTEDT, M.; CRITTENDEN, V.; ASTRACHAN, C. B.; LOURENÇO, C. E. Guest Editorial. Journal of Product and Brand Management, v. 29, p. 409-414, 2020.

BRITTES, L. H. V.; LOURENÇO, C. E. As Experiências das Marcas Mudaram. GV Executivo, v. 19, p. 34-37, 2020.

SCOTT, F. A.; NEVES, M. F.; GRAY, A. W.; LOURENÇO, C. E. Mantiqueira: Innovating and Disrupting in the Egg Business. International Food and Agribusiness Management Review, v. 24, p. 138-161, 2020.

LIMA, VITOR MOURA; IRIGARAY, HÉLIO ARTHUR REIS; LOURENCO, CARLOS. Consumer Engagement on Social Media: Insights from a Virtual Brand Community. Qualitative Market Research, v. 22, p. 14-32, 2019.

ZANINI, M. T. F.; MORAES, F. C.; LIMA, V. M.; LOURENÇO, C. E.; IRIGARAY, H. A. R. Soccer and Twitter: Virtual Brand Community Engagement Practices. Marketing Intelligence & Planning, v. 37, p. 1, 2019.

FEITOSA, W.; LOURENÇO, C. E. Diferencias de Envolvimiento con Productos entre Cohortes: Un Estudio Exploratorio. Cuadernos del CIMBAGE, v. 2, p. 39-54, 2018.

BARKI, E.; ZAMBALDI, F.; LOURENÇO, C. E.; CASTRO, C. A. B. Store Patronage and Retail Competition in Emerging Markets. International Journal of Business and Systems Research (Print), v. 10, p. 62, 2016.

GUERRAZZI, L. A. C.; BRANDAO, M. M.; CAMPOS JUNIOR, H.; LOURENÇO, C. E. Pesquisa em Marketing e Estratégia nos Principais Periódicos Internacionais: Um Estudo Bibliométrico sobre Publicações no Século XXI. Revista Iberoamericana de Estratégia, v. 14, p. 7-27, 2015.

FEITOSA, W.; BOTELHO, D.; LOURENÇO, C. E. Comunidades Virtuais de Marca de Produtos de Consumo e Criação de Engajamento: Uma Investigação Qualitativa. Revista Eletrônica Gestão e Serviços, v. 5, p. 828-848, 2014.

LOURENÇO, C. E.; BRANDAO, M. M. O Impacto da Percepção e da Imagem do País de Origem para o Consumidor na Avaliação de Produtos em Mercado Emergentes. Revista de Administração da UNIMEP, v. 11, p. 173-195, 2013.

ZANETTE, M. C.; LOURENÇO, C. E.; BRITO. O Peso do Varejo, o Peso no Varejo e a Identidade: Uma Análise de Consumidoras Plus Size. RAE (Impresso), v. 53, p. 539, 2013.

ROSSI, G. B.; LOURENÇO, C. E.; GERVASONI, V. C.; SILVA, D.; PAIM, S. P. Sentimentos e Envolvimento Diferenciando Marcas: Um Estudo em Supermercados na Cidade de Campinas/SP. Espacios (Caracas), v. 33, p. 10, 2012.

Books: 

IRIGARAY, H. A. R.; LOURENÇO, C. E. Gestão e Desenvolvimento de Produtos e Marcas. 1. ed. Rio de Janeiro: FGV Editora, 2019. 140p .