Eliane Pereira Zamith Brito

Research Field: Marketing Strategies

 

Articles: 

BRITO, Luis Artur Ledur ; BRITO, Eliane Pereira Zamith ; HORTA, L. H. H. . What Type of Cooperation with Suppliers and Customers Leads to Superior Performance?. Journal of Business Research, v. 67, p. 952-959, 2014.

PRADO, K.P.A. ; BRITO, E. ; SERRALVO, F. ; TOLEDO, G. . A Preferência pela Marca no Processo de Decisão de Compra: Um Estudo Exploratório no Segmento de Baixa Renda. Revista Organizações em Contexto (Online), v. 10, p. 357-382, 2014.

BRITO, Eliane Pereira Zamith ; CARVALHO, LILIAN SOARES PEREIRA . Supply Chain Governance in the Production Systems of Business Clusters: The case of the footwear industry in Jaú. JOSCM. Journal of Operations and Supply Chain Management, v. 7, p. 140, 2014.

SILVA, ADILSON ADERITO DA ; BRITO, Eliane Pereira Zamith . Incerteza, Racionalidade Limitada e Comportamento Oportunista: um estudo na indústria brasileira. RAM. Revista de Administração Mackenzie (Online), v. 14, p. 176-201, 2013. 

BRITO, Eliane Pereira Zamith ; MARIOTTO, GABRIEL . Benefits of Cooperation between Buyers and Providers: a study in the field of information and communications technology. Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online), v. 15, p. 241-261, 2013.

ZANETTE, M.C. ; LOURENCO, C. E. ; BRITO, E. P. Z. . O Peso do Varejo, o Peso no Varejo e a Identidade: uma análise de consumidoras plus size. RAE (Impresso), v. 53, p. 539-550, 2013.

ZANETTE, M.C. ; BRITO, E. P. Z. ; LIMA, M. O. C. . New Influentials: An exploratory study on blogs. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice, v. 15, p. 36-46, 2013.

VIEIRA, VALTER AFONSO ; KATO, HEITOR TAKASHI ; BRITO, Eliane Pereira Zamith ; ESPARTEL, LELIS BALESTRIN . Congresso Latino-americano de Varejo: retrospectiva de cinco anos. RAE (Impresso), v. 52, p. 590-594, 2012. 

THOMAZ, Jose Carlos ; BRITO, E. P. Z. ; MARCONDES, R. C. ; FERREIRA, F. C. . Benefícios da Aglomeração de Firmas: Evidências do arranjo produtivo de semijoias de Limeira. RAUSP-e (São Paulo), v. 46, p. 191-206, 2011.

BRITO, Eliane P. Z.; VIEIRA, VALTER A. ; ESPARTEL, LÉLIS BALESTRIN . A pesquisa na Área do varejo: reflexão es e provocação es. RAE (Impresso) , v. 51, p. 522-527, 2011.

THOMAZ, Jose Carlos; BRITO, E. P. Z. Reputação Corporativa: Contrutos formativos e implicações para a gestão. Revista de Administração Contemporânea (Impresso), v. 14, p. 229-250, 2010.

BRITO, E. P. Z.; BRITO, L. A. L.; PORTO, E. C.; SZILAGYI, M. E. A Relação entre Aglomeração Produtiva e Crescimento: A aplicação de um modelo multinível ao setor industrial Paulista. RAC Eletrônica, v. 14, p. 615-632, 2010.

LOMBARDI, Marta Fabiano Sambiase; BRITO, E. P. Z. Incerteza Subjetiva no Processo de Decisão Estratégica: Uma proposta de mensuração. RAC Eletrônica, v. 14, p. 990-1010, 2010.

BRITO, E. P. Z.; BRITO, L. A. L.; MORGANTI, F. Inovação e o Desempenho Empresarial: Lucro ou crescimento?. RAE Eletrônica, v. 8, p. 1-25, 2009.

PORTO, E. C.; BRITO, L. A. L.; ADERITO, A.; BATAGLIA, W.; BRITO, E. P. Z. Ambientes Organizacionais: Uma proposta de classificação com uso de munificiência, dinamismo e complexidade. Base (UNISINOS), v. 6, p. 101-119, 2009.

AYMARD, Philippe; BRITO, E. P. Z. Custos de Mudança em Serviços Logísticos. Gestão & Produção (UFSCAR. Impresso), v. 16, p. 466-478, 2009.

BRITO, E. P. Z.; AGUILAR, Ricardo Luís Beneduzzi; BRITO, L. A. L. Customer Choice of a Car Maintenance Service Provider: a model to identify the service attributes that determine choice. International Journal of Operations & Production Management, v. 27, p. 464-481, 2007.

BRITO, L. A. L.; BRITO, E. P. Z.; VASCONCELOS, Flávio Carvalho de.Ser uma Empresa Grande é uma Vantagem para Crescer?. Faces (FACE/FUMEC), v. 6, p. 10-20, 2007.

THOMAZ, Jose Carlos; BRITO, E. P. Z. Comunicação Corporativa: contribuição para a reputação das organizações. Organicom (USP), v. 7, p. 1-16, 2007.

THOMAZ, Jose Carlos ; BRITO, E. P. Z. . O Uso do Value Shop na Análise da Criação de Valor na Percepção do Cliente: Uma aplicação em serviços médicos-hospitalares. Alcance (UNIVALI), v. 13, p. 185-205, 2006.

LEITE, P. R. ; BRITO, E. P. Z. ; MACAU, Flávio ; PÓVOA, Angela . O Papel dos Ganhos Econômicos e de Imagem Corporativa da Estruturação dos Canais Reversos. GESTÃO.Org. Revista Eletrônica de Gestão Organizacional, v. 4, p. 1, 2006.

LEITE, P. R. ; BRITO, E. P. Z. . Logística Reversa de Produtos Não Consumidos: Práticas de empresas no Brasil. GESTÃO.Org. Revista Eletrônica de Gestão Organizacional, Pernambuco, v. III, n. 3, p. 214-229, 2005.

BRITO, E. P. Z. ; CAMPOS, Luis Alexandre ; BRITO, Luis Artur Ledur ; THOMAZ, Jose Carlos . Reputação e Desempenho: Uma análise empírica no setor bancário. E & G. Economia e Gestão, Minas Gerais - Brasil, v. 5, n. 11, 2005.

DAVIES, G. ; BRITO, E. P. Z. . Price and Quality Competition between Brands and Own Brands: A value systems perspective. European Journal of Marketing, Bradford - England, v. 38, n. 1, p. 30-55, 2004.

DAVIES, G. ; BRITO, E. P. Z. . The Relative Cost Structures of Competing Grocery Supply Chains. The International Jounal of Logistics Management, Florida, v. 7, p. 49-60, 1996.

 

Books: 

BRITO, E. P. Z. ; AGUILAR, Ricardo Luís Beneduzzi ; KIMURA, H. . Determinantes da escolha do prestador de serviços de manutenção e reparação de veículos. In: Claúdio Felisoni de Angelo e José A. G. da Silveira. (Org.). Varejo Competitivo. São Paulo: Saint Paul Editora Ltda, 2004, v. 9, p. 147-174.  

Book chapters: 

BRITO, E. P. Z. ; AGUILAR, Ricardo Luís Beneduzzi ; KIMURA, H. . Determinantes da escolha do prestador de serviços de manutenção e reparação de veículos. In: Claúdio Felisoni de Angelo e José A. G. da Silveira. (Org.). Varejo Competitivo. São Paulo: Saint Paul Editora Ltda, 2004, v. 9, p. 147-174.