Edgard Barki

Research Field: Marketing Strategies

Articles: 

BARKI, EDGARD; ZAMBALDI, FELIPE ; LOURENÇO, CARLOS EDUARDO ; CASTRO, CRISTIANO DO AMARAL BRITTO DE . Store patronage and retail competition in emerging markets. International Journal of Business and Systems Research (Online), v. 10, p. 62, 2016.

BARKI, Edgard. Negócios de Impacto: Tendência ou Modismo?. GV Executivo. v. 14, p. 14-17, issn: 18068979, 2015.

BARKI, Edgard ; COMMINI, G. ; CUNLIFFE, A. ; Hart, S. ; RAI, S.. Social entrepreneurship and social business: retrospective and prospective research. RAE (Impresso). v. 55, p. 380-384, issn: 00347590, 2015.

BARKI, Edgard ; PARENTE, J. G. . Challenges and Opportunities of the Last Mile for the Base of the Pyramid: the case of Brazil. Field Actions Science Reports, v. 12, p. 1-4, 2014.

BARKI, Edgard . Sustentabilidade nas organizações brasileiras: onde estamos? GV Executivo, v. 12, p. 62-63, 2013.

BARKI, Edgard ; BOTELHO, D. ; PARENTE, J. G. . Varejo: Desafio e Oportunidades em Mercados Emergentes. RAE - Revista de Administração de Empresas, v. 53, p. 534-538, 2013. 

COMINI, G. ; BARKI, Edgard ; AGUIAR, L. T. . A three-pronged approach to social business: a Brazilian multi-case analysis. Revista de Administração (FEA-USP), v. 47, p. 385-397, 2012.

Miotto, Ana ; BARKI, Edgard .Walmart: um projeto para a base da pirâmide no Brasil. GVCASOS - Revista Brasileira de Casos de Ensino em Administração, v. 1, p. 1, 2011.

BARKI, Edgard ; PARENTE, J. G. . Consumer Behaviour of the Base of the Pyramid Market in Brazil. Greener Management International, v. 56, p. 11-23, 2010.

BARKI, Edgard . Negócios na base da pirâmide. RAE (Impresso), v. 50, p. 449-449, 2010.

PARENTE, J. G. ; BARKI, Edgard ; Geargeoura, Lucien . Varejo: Luxo x Baixa Renda. GV Executivo, v. 7, p. 27-31, 2008.

BARKI, Edgard ; TERZIAN, Françoise . Sucesso no Varejo. GV Executivo, v. 7, p. 57-59, 2008.

PARENTE, J. G. ; Miotto, Ana ; BARKI, Edgard . Pólos Comerciais de Rua. GV Executivo. Getúlio Vargas Executivo, v. 6, p. 48-54, 2007.

BARKI, Edgard ; PARENTE, J. G. . Varejo na Baixa Renda. GV Executivo. Getúlio Vargas Executivo, v. 5, n.1, p. 38-43, 2006.

BARKI, Edgard ; PARENTE, J. G. . Oportunidades na Baixa Renda. GV Executivo, v. 4, n.1, p. 33-37, 2005.  

Books: 

PARENTE, J. G.; BARKI, Edgard. Varejo no Brasil: Gestão e Estratégia. 2. ed. São Paulo: Atlas, 2014. v. 1. 423p.

BARKI, Edgard (Org.) ; IZZO, D. (Org.) ; Torres, Haroldo (Org.) ; AGUIAR, L. (Org.) . Negócios com Impacto Social no Brasil. 1. ed. São Paulo: Peirópolis, 2013. v. 1. 249p . 

PARENTE, J. G. (Org.); LIMEIRA, T. M. V. (Org.); BARKI, Edgard (Org.). Varejo para a Baixa Renda. 1. ed. Porto Alegre: Bookman, 2008. v. 1. 200 p.

 

Book chapters: 

BARKI, Edgard. The last mile: A challenge and an opportunity. Em: Stuart L. Hart; Fernando Casado Caneque. (Org.). Base of the Pyramid 3.0. 1ed.Sheffield. : Greenleaf Publishing. 2015.v. 1, p. 110-122. 

BRUNO, A. C. P. ; BARKI, Edgard. Luxury vs. Conscious consumption: are they really paradoxical? A study of Brazilian and Portuguese luxury consumer behavior. Em: Miguel Angel Gardetti; Ana Laura Torres. (Org.). Sustainable Luxury: Managing Social and Environmental Performance in Iconic Brands. 1ed.Sheffield. : Greenleaf Publishing. 2015.v. 1, p. 80-93. 

BARKI, Edgard . O mercado da Base da Pirâmide. In: Barki, E.; Izzo, D.; Torres, H.; Aguiar, L.. (Org.). Negócios com Impacto Social no Brasil. 1ed.São Paulo: Peirópolis, 2013, v. 1, p. 20-40.

COMMINI, G. ; BARKI, Edgard ; AGUIAR, L. . O novo campo dos negócios com impacto social. In: Barki, E.; Izzo, D.; Torres, H.; Aguiar, L.. (Org.). Negócios com Impacto Social no Brasil. 1ed.São Paulo: Peirópolis, 2013, v. 1, p. 41-64.

BARKI, Edgard ; AGUIAR, L. . Negócios com impacto social em grandes e pequenas empresas. In: Barki, E.; Izzo, D.; Torres, H.; Aguiar, L.. (Org.). Negócios com Impacto Social no Brasil. 1ed.São Paulo: Peirópolis, 2013, v. 1, p. 65-81. 

PARENTE, J. G.; BARKI, Edgard. Valor no Varejo Direcionado ao segmento de baixa renda. In: Parente, Juracy; Limeira, Tania M. Vidigal; Barki, Edgard. (Org.). Varejo para a Baixa Renda. 1 ed. Porto Alegre: Bookman, 2008, v. 1, p. 51-65.

BARKI, Edgard; Hermes Moretti Ribeiro da Silva. Formatos varejistas direcionados ao segmento de baixa renda. In: Parente, Juracy; Limeira, Tania M. vidigal; Barki, Edgard. (Org.). Varejo para a baixa renda. 1 ed. Porto Alegre: Bookman, 2008, v. 1, p. 67-86.

BARKI, Edgard; Roseli morena Porto. Estratégia de Produtos. In: Parente, Juracy; Limeira, Tania M. Vidigal; Barki, Edgard. (Org.). Varejo para a baixa renda. 1 ed. Porto Alegre: Bookman, 2008, v. 1, p. 87-106.

PARENTE, J. G. ; BARKI, Edgard . Varejo na baixa renda: estratégias vencedoras. In: Parente, Juracy; Limeira, Tania M. Vidigal; Barki, Edgard. (Org.). Varejo para a baixa renda. 1 ed. Porto Alegre: Bookman, 2008, v. 1, p. 191-197.