Delane Botelho

Research Field: Marketing Strategies

Articles: 

LIMA, P. A. ; PORTO, R. B. ; BOTELHO, D. . Interactive ads: Effectiveness of advertising production in consumer evaluations. Base (São Leopoldo. Online), v. 13, p. 138-152, 2016.

LUCA, R. ; FERREIRA, M. ; BOTELHO, D. . When Guilt Induces Charity: the emotional side of philanthropy. European Journal of Business and Social Sciences, v. 5, p. 44-58, 2016.

FEITOSA, W. R. ; BOTELHO, D. . O papel da excitação no engajamento de defensores da marca: Suas reações a notícias positivas e negativas no ambiente virtual. Revista Economia & Gestão, v. 15, p. 117-141, 2015.

CRUZ, BRENO DE PAULA ANDRADE ; Botelho, Delane . Proposition of the relational boycott. Management Research (Armonk, N.Y.), v. 13, p. 315-333, 2015.

FERNANDEZ, P. J. ; BOTELHO, D. ; ZAMBALDI, F. . Incorporating Heterogeneity into Count Data Models in Marketing. Business Management Review (BMR), v. 4, p. 67-77, 2014.

VASCONCELLOS, I. M. P.; BOTELHO, D. Factors Influencing Supermarket Store Loyalty in Brazil and their Implications to Loyalty Programs. Global Journal of Management and Business Research, v. 14, p. 23-32, 2014.

FEITOSA, W.R. ; BOTELHO, D. ; LOURENÇO, C.E. . Comunidades Virtuais de Marca de Produtos de Consumo e Criação de Engajamento: Uma Investigação Qualitativa. Revista Eletrônica Gestão e Serviços, v. 5, p. 827-848, 2014.

FEITOSA, W. R. ; BOTELHO, D. . Influência da Excitação Emocional e da Utilidade do Conteúdo no Compartilhamento de Informações entre Consumidores Online. Revista Organizações em Contexto (Online), v. 10, p. 244-265, 2014.

BOTELHO, D.; BARKI, E.; PARENTE, J. G. Varejo: Desafios e Oportunidades em Mercados Emergentes. RAE - Revista de Administração de Empresas, v. 53, p. 534, 2013.

COSTA, D. V. F.; BOTELHO, D.; COSTA, M. P. C. Atitude Socialmente Responsável ou Estratégia Comercial: o Caso do Pacto Global. Revista Organizações em Contexto (Online), v. 9, p. 143-165, 2013.  

BARROS, LUCIA ; Botelho, Delane . Hope, Perceived Financial Risk and Propensity for Indebtedness. BAR. Brazilian Administration Review, v. 9, p. 454-474, 2012.

FEIJÓ, FABRÍCIO RODRIGUES ; Botelho, Delane . Efeito dos Fatores de Merchandising nas Vendas do Varejo. RAE (Impresso), v. 52, p. 628-642, 2012.

SANTOS, J. H. F. ; BOTELHO, D. . Análise Comparativa de Preços: Variáveis Influentes na Percepção de Vantagem de Compra. Revista Administração Marckenzie, v. 12, p. 145-168, 2011.

PUPO, F. P. ; BOTELHO, D. . Conhecimento e uso de métricas de marketing. Revista Pensamento Contemporâneo em Administração (UFF), v. 2011, p. 56-80, 2011.

PVIANA, M. F. ; SETTE, R. S. ; REZENDE, D.C. ; BOTELHO, D. ; POLES, K. .Processo de Acreditação: uma análise de Organizações Hospitalares. RAHIS. Revista de Administração Hospitalar e Inovação em Saúde, v. 2011, p. 32-51, 2011.

Botelho, Delane ; Bourguignon, Milber Fernandes Morais . Fostering linkages between transnational corporations and small to medium-sized enterprises in Brazil. BAR. Brazilian Administration Review, v. 8, p. 247-265, 2011.

Guimarães, R.M.; BOTELHO, D. Atributos Relevantes na Escolha de Lojas de Conveniência. REAd. Revista Eletrônica de Administração (Porto Alegre. Online), v. 16, p. 1-22, 2010.

Leng, Chan Yie; Botelho, Delane.How does national culture impact on consumers? decision-making styles? a cross cultural study in Brazil, the United States and Japan. BAR. Brazilian Administration Review, v. 7, p. 260-275, 2010.

Botelho, Delane; Tostes, Frederico Damian. Modelagem de Probabilidade de Churn. RAE (Impresso), v. 50, p. 396-410, 2010.

BOTELHO, D.; FERREIRA, M. C.; ALMEIDA, A. R. D. Consumer decision making in a counterfeit-plentiful market: a study of Brazilian consumers. Journal of International Marketing and Exporting, v. 14, p. 1-13, 2009.

CARDOSO, R. L.; MAIA, E. A.; BOTELHO, D.; CARDOSO, R. L. Contabilidade de Custos e Discriminação de Preços entre Clientes Particulares e de Planos de Caúde: evidências de hospitais do município do Rio de Janeiro. Saúde em Debate, v. 34, p. 1-20, 2009.

Bourguignon, Milber Fernandes Morais; BOTELHO, D. Vínculos de negócios entre grandes empresas compradoras e pequenos fornecedores locais: implicações para políticas públicas e desenvolvimento. Revista de Administração Pública (Impresso), v. 43, p. 1407-1434, 2009.

BORGES, C. M. B.; BOTELHO, D. Processo de Escolha de Bancos de Imagens: Aplicação no Marketing Business to Business. Revista Pensamento Contemporâneo em Administração, v. 2008, p. 1-16, 2008.

Almeida, Alda Rosana Duarte de; Botelho, Delane. Antecedentes da satisfação no setor imobiliário. Revista de Administração Contemporânea, v. 48, p. 11-23, 2008.

BOTELHO, D.; BOURGUIGNON, M. F. M.; CRUZ, B. P. A. Está a tríade familiar convergindo em suas percepções sobre a influência do adolescente na decisão de compra?. Revista de Negócios, v. 11 N1, p. 66-76, 2007.

BAPTISTA, C. S.; BOTELHO, D.Escolha de canais de venda em comércio eletrônico./sites/gvpesquisa.fgv.br/files/arquivos/botelho_-_escolha-de-canais-de-venda-em-_11264.pdf RAM. Revista de Administração Mackenzie, v. 8, p. 59, 2007.

ESTRELA, V. B. ; BOTELHO, D. . Efeito de atividades promocionais no varejo. Revista de Economia e Administração, v. 5, p. 297-311, 2006.

BOTELHO, D. . Decomposição da elasticidade-preço no varejo com uso de dados escaneados. Pesquisa Operacional (Impresso), RIO DE JANEIRO, v. 25, n. 2, p. 201-217, 2005.

Botelho, Delane ; Urdan, André Torres .Lealdade à marca e sensibilidade ao preço: um estudo da escolha da marca pelo consumidor. Revista de Administração Contemporânea (Impresso), RIO DE JANEIRO, v. 9, n. 4, p. 163-180, 2005.

BOTELHO, D. . Price discount and satisfaction: a model of consumer information search. Revista de Economia e Administração, São Paulo, SP, v. 3, n. 1, p. 41-57, 2004.

SETTE, R. S. ; BOTELHO, D. . Pecuária leiteira: um sistema simplificado de controle. Cadernos de Administração Rural, Lavras, MG, v. 3, n.2, p. 146-151, 1991.

 

Books: 

BOTELHO, D. (Org.) ; ZOUAIN, D. M. (Org.) . PESQUISA QUANTITATIVA EM ADMINISTRAÇÃO. 1. ed. SÃO PAULO: ATLAS, 2006. v. 1. 229 p.  

Book chapters: 

BOTELHO, D. ; PFISTER, M. . Policies and Institutions on Multinational Corporation-small and medium Enterprise Linkages. In: Eric Rugraff; Michael W. Hansen. (Org.). Multinational corporations and local firms in emerging economies. Amsterdam: Amsterdam University Press, 2011, v. , p. -.

ALMEIDA, A. R. D. ; BOTELHO, D. ; MEYER, M. ; SILVA, M. ; NASSER, M. B. ; SILENCIO, R. . Satisfação dos Turistas: uma análise da experiência de visita aos locais de música ao vivo na cidade do Rio de Janeiro. In: Luiz Gustavo Medeiros Barbosa. (Org.). Observatório de Inovação do Turismo. 1ed.Rio de Janeiro: Editora FGV, 2011, v. , p. 266-302.

ABDALLA, J. J. A.; PUPPIM, J. A. O.; BOTELHO, D.; BOURGUIGNON, M. F. M. Exigências Ambientais em Arranjos Produtivos Locais: o caso dos arranjos moveleiros em Bento Gonçalves e São Bento do Sul. In: José Antônio Puppim de Oliveira. (Org.). Pequenas Empresas, Arranjos Produtivos Locais e Sustentabilidade. Rio de Janeiro, RJ: FGV Editora, 2009, v., p. 121-133.

SERRÃO. PRISCILA NORCIA; BOTELHO, D. Effect of brand extension on brand image: a study in the Brazilian context. In: Acevedo, C. R.; Hernandez, J. M. C.; Lowrey, T. M. (Org.). Latin American Advances in Consumer Research. Duluth, MN: Association for Consumer Research, 2008, v. 2, p. 22-27.

FERREIRA, M. C.; BOTELHO, D.; ALMEIDA, A. R. D. Consumer decision making in a counterfeit-plentiful market: an exploratory study in the Brazilian context. In: Acevedo, C. R.; Hernandez, J. M. C.; Lowrey, T. M. (Org.). Latin American Advances in Consumer Research. Duluth, MN: Association for Consumer Research, 2008, v. 2, p. 109-115.

BOTELHO, D. Consumer behavior on the internet: trust and perception of security control in the Brazilian context. In: Andrea L. Dixon; Karen A. Machleit. (Org.). Marketing Theory and Applications. Chicago, IL: American Marketing Association, 2007, v. 18, p. 174-181.

BOTELHO, D. . Uso de Dados Escaneados na Estimação da Elasticidade-Preço. In: Delane Botelho; Deborah Moraes Zouain. (Org.). PESQUISA QUANTITATIVA EM ADMINISTRAÇÃO. 1 ed. São Paulo: Atlas, 2006, v. , p. 56-74.

BOTELHO, D. ; ALMEIDA, A. R. D. . Construção de Questionários. In: Delane Botelho; Deborah Moraes Zouain. (Org.). PESQUISA QUANTITATIVA EM ADMINISTRAÇÃO. São Paulo: Atlas, 2006, v. , p. 90-108.

BOTELHO, D. ; FERNANDEZ, P. J. . Incorporating heterogeneity into count data models applied to marketing. In: Silvia Gonzales; David Luna. (Org.). Latin American Advances in Consumer Research. Duluth, MN: Association for Consumer Research, 2006, v. 1, p. 90-91.

MATOS, C. A. ; ROSSI, C. A. V. ; BOTELHO, D. . Consumer attitudes toward genetically modified foods in the Brazilian market: which benefits can reduce the negativism?. In: Silvia Gonzales; David Luna. (Org.). Latin American Advances in Consumer Research. Duluth, MN: Association for Consumer Research, 2006, v. 1, p. 162-168.

ALMEIDA, A. R. D. ; BOTELHO, D. . What influences satisfaction in purchasing high-value goods? An empirical analysis from the Brazilian real estate industry. In: Silvia Gonzales; David Luna. (Org.). Latin American Advances in Consumer Research. Duluth, MN: Association for Consumer Research, 2006, v. 1, p. 172-179.